Het is nu 25 apr 2019, 14:10


Regenerering mazda6 skyactive 2,2D 2013

(voor vragen over olie en smering)

Moderator: Moderators

  • Auteur
  • Bericht
Offline

Marc2

1e versnelling

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: 26 sep 2018, 10:10

Regenerering mazda6 skyactive 2,2D 2013

Bericht05 dec 2018, 20:00

Indicatie gekregen oliedruk te laag, oliepeil stond veel te hoog waarschijnlijk door het regenereringssysteem. Dit reeds op 12.000 km na onderhoud. Tweede maal oliepeil te hoog na 7000 km. Heeft er iemand een idee hoe dit komt? Bij de garage zeggen ze dat dit komt door te korte afstanden te doen. Als het regent de zondag moet men toch ook tot bij de bakker kunnen rijden hè?!!

Advertentie

Offline
Avatar gebruiker

willem

Automaat

  • Berichten: 2011
  • Geregistreerd: 13 feb 2008, 00:18
  • Woonplaats: Westland

Re: Regenerering mazda6 skyactive 2,2D 2013

Bericht21 dec 2018, 23:01

Stijgen van het oliepeil bij een moderne diesel komt inderdaad door veel korte stukjes rijden.
De motor komt niet goed op bedrijfstemperatuur en de regeneratie kan dan niet (volledig) plaats vinden.
De moderne diesel is gemaakt voor lange afstanden en goed op temperatuur komen.
Mazda 6 Sport 2,5 S-VT, GT-M, 170 Pk, Nav., Sunlight Silver, bj 08-2008 ( Ingeruild 01-10-2011 )
Mazda 3 Sport 2,0 S-VT, GT-M, 150 Pk, Galaxy Grey, bj 08-2007 (09-2009 / 07-2018)
Volvo V50 D2, (MY2012) DRIVe, Start/stop, Limited Edition, Electric Silver Inscription metallic, Standkachel met Tele-Comfort. (10-2011 / 10-2018)
Kia Cee'd 1,6 GDI 20th Anniversary bj 03-2014 (07-2018 tot heden
Afbeelding
Volvo V40 T2 Nordic+, (MY2017), Electric Silver Inscription metallic (10-2018 / tot heden
Afbeelding
Offline

Maurice Coomans

1e versnelling

  • Berichten: 16
  • Geregistreerd: 07 jul 2018, 00:31

Re: Regenerering mazda6 skyactive 2,2D 2013

Bericht13 jan 2019, 02:57

Marc,

Ik heb hetzelfde probleem gehad 11000km na een reparatie van de verstuivers (toen is ook de het oilie filter en olie vervangen)
Nu rij ik alweer 16000km zonder problemen, ondangs dat ik nu meer kortere stukjes moet rijden. Ik vermoed, in mijn geval, dat de garage na de reparatie de computter niet heeft gereset....
Er zijn drie dingen die ik ook veranderd heb:
(1) Ik gebruik nooit meer de I-stop, deze stops zouden gebruikt kunnen worden om de vervuiling te berekenen
(2) Ik heb mijn roetfilter laten reinigen bij Digicar. Stijgen van het peil is 2mm in 16000km. Regenereren is na 8 km klaar.
(3) Ik onderbreek zo min mogelijk het regenereren. Ik zet de pas auto thuis stil als deze gereed is.
Maurice.

Keer terug naar Olie/smering

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast