Het is nu 19 sep 2018, 13:16

Roestplekjes

voor algemene zaken over het algemene onderhoud

Moderator: Moderators

• Auteur
  • Bericht

BlueMazda

3e versnelling

Roestplekjes

Bericht18 aug 2016, 22:51

Het valt me op dat mijn Mazda 6 steeds meer kleine roestplekjes krijg. Dat het roest onder de achterklep aan de binnenkant, was me bekend. Maar ik zie steeds meer kleine plekjes roesten op bijvoorbeeld steenslag of op het dak. Ik zie ook kleine haarscheurtjes ontstaan. Ik vind dit best wel kwalijk eigenlijk. Nou rijd ik al wat jaren Mazda maar ik vind dit best zorgwekkend.

Hebben meer mensen hier last van? En wat kan ik er het beste tegen doen?
Ik zal mettertijd foto's posten.
Mazda 6 2.5L GT-M

Advertentie

Annebob

1e versnelling

Re: Roestplekjes

Bericht19 aug 2016, 12:03

Jep hier idem. Motorkap lijkt de steenslag niet te spannend te vinden, alleen als er echt een dikke pit is dan wil deze roesten.

Het dak daarin tegen.
Ik heb 7 of 8 van de spinnenpootjes. Lijkt van steenslag afkomstig.
Tevens valt mij doe hoeveelheid steenslag aan de zijkant van de auto op.
Ook hier 1 die roest vertoond.

Gelukkig heb ik de verkopende partij ( merk garage ) zover gekregen het dak voor hun rekening te nemen. Dan laat ik direct wat extra plekjes bijwerken.

Dak moet kaal opnieuw gegrond en opnieuw gespoten. Geschat tussen de 600 en 800 euro.

Zal ff kijken hoe ik foto.s moet plaatsen....

Harm2

4e versnelling

Bericht21 aug 2016, 17:28

Ik heb 1 zo'n spinnepootje op het dak, geen idee waar het vandaan komt, zal wel ooit door een beschadiging of steenslag zijn gekomen? Roesten doet ie (nog) niet. Verder heb ik wat steenslag putjes in mijn motorkap, maar die heb ik met een lakstift van de garage bijgewerkt, zodat er in ieder geval geen roest ontstaat.

Je zou eens bij een schadehersteller oid kunnen vragen wat je eraan kunt doen en wat dat zou kosten. Of bij je garage, want eigenlijk is het natuurlijk wel wat raar dat zo'n jonge auto al roestplekjes heeft. dat zou toch vandaag de dag niet meer hoeven zou je zeggen.
Mazda 6 II Sportbreak 2.0 GT-M line Stormy Blue (2011)

Annebob

1e versnelling

Bericht17 jan 2017, 21:37

Dak volledig opnieuw gespoten. Heerlijk ik werd toch elke x zenuwachtig van al die plekjes.

Geen extra plekken laten herstellen. Prijs was meer dan 1/3 hoger dan dat ik dat laat doen bij een schade hersteller.

De schade hersteller gaf direct aan dat hij het vermoeden haf een deel van het dak in de overige kosten gedrukt werd. Dus volgend jaar maar de overige plekken laten doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Harm2

4e versnelling

Bericht15 mei 2017, 20:44

Na de wasbeurt dit weekend liefst 4 nieuwe plekjes op mijn dak ontdekt. Aan de voorkant, achter het raam. Kleine putjes die roesten en zo'n spinnenpootje er omheen. Zal waarschijnlijk door steenslag komen, maar toch wel storend en bij eerdere auto's nog niet meegemaakt. Het lijkt of de lak slecht bestand is tegen steenslag.

Heeft iemand ervaring met deze spinnenpootjes op langere termijn? Wordt het erger of blijft het hetzelfde?
En heeft iemand ervaring met alleen de spinnenpootjes (laten) herstellen of is opnieuw spuiten van het dak de enige optie :-(

Groeten, Harm
Mazda 6 II Sportbreak 2.0 GT-M line Stormy Blue (2011)

ItaloMike

Moderator

Bericht16 mei 2017, 22:00

Heb ze ook mijnn dak vooral. Doe je volgens mij niet veel aan helaas. Ik heb niet het idee dat het veel erger wordt na verloop van tijd. Er komen er wel idd steeds meer bij.. :down:
Afbeelding Mazda6 Hatchback 2.0 S-VT Touring 2008 - Sparkling Black Mica

Keer terug naar Onderhoud