Vandaag mijn eerste beurtje aan de 6 laten uitvoeren bij de merkdealer waar ik de auto ook heb gekocht (nog binnen garantie, logische keuze). Er bleek een service bulletin te zijn voor de 2.2d modellen zonder skyactive (de 3, 6 en cx7) op het controleren en evt vervangen van de distriketting (brrrrrr). Voor degene met een eigen uitleeskastje: de motor moet stationair lopen. Meet met de sw de hoek van de nokkenas afstelling. Is dit boven de 10.44 dan moet de ketting vervangen worden.
Het probleem blijkt aan de sw in de auto te liggen. Een lager getal (de mijne 9.23) betekend enkel een nieuwe softwareversies. Klanten worden enkel geïnformeerd bij een servicebeurt (heb het bulletin mogen lezen)! Voor programmering danwel vervanging worden geen kosten geteld en dat ongeacht de km-stand en leeftijd. Op mijn rekening hieronder vind je het SB nummer.
Verder is de monteur pakweg 45min bezig geweest met de beurt zelf, netjes alle puntjes af die ik natuurlijk al had opgezocht... Hieronder de rekening. Helaas natuurlijk nog wel €26,59 voor moeder België, wat het totaal €153,21 maakt. Vind dit wel meevallen eigenlijk...