Het is nu 19 sep 2018, 13:17

Auto wassen.

voor algemene zaken over het algemene onderhoud

Moderator: Moderators

Hoe was jij je Mazda ?

Thuis met de hand.
53
60%
In de auto was straat
34
38%
nooit
2
2%

Totaal aantal stemmen : 89

• Auteur
  • Bericht

mb

3e versnelling

Bericht22 dec 2008, 11:56

Ik heb de Mazda gisteren voor het eerst door de wasstraat gehaald.
Ik ben normaal niet zo van de wasstraten maar in de winterperiode doe ik dit bij een dooi periode toch nog wel eens.
ik ben een voorstander van een nette schone auto, maar in de winter is er vaak geen beginnen aan en ben ik er ook iets minder secuur mee, de mooie LM velgn hebben plaatsgemaakt voor zwarte stalen exemplaren en dat smoelt toch al heel anders.......
Maar goed de wasstraat dus, bij ons in de buurt heben ze sinds kort een Bubbels wasstraat alwaar de auto met de hand wordt voorgewassen: inspuiten met actief schuim, afspuiten met hogedruk en met de wasborstel de vuileplekken voorwassen. daarna gaat de auto de (volgens hun 100% krasvrije) wasstraat in.
en dit alles voor 1,50 euro!!!! (actie tot 30 januari).
Ik moet zeggen hij is weer erg netjes.
Van het voorjaar gaan we weer met de emmer en de tuinslang aan de gang.
Laatst bijgewerkt door mb op 22 dec 2008, 22:12, in totaal 1 keer bewerkt.
M6 II sportbreak 2.0 TS 2010

Advertentie

Logi-Raider

6e versnelling

Bericht22 dec 2008, 16:39

Vorigjaar was er ook z'n actie in Almere.
1 € ook krasvrij, ben daar een paar x geweest, is erg goed, lekker veel water en schuim wordt er gebruikt :-)
Ik heb afgelopen zondag weer gewoon het emmertje gebruik hoor :-))

Gr Erik.
Mazda 6 2.3 S-VT active sport full-options
Xenon, Injen intake, Wl Parking-sensoren, Bose Audio, Climate/cruisecontrol, leder, 17"Velgen, Alu.racepads, k.bak spoiler, Navteq v.2009, Sharkfin, perf.remschijven.

Forum regels / Forum tips / Zoeken

auke

4e versnelling

Bericht22 dec 2008, 18:51

Gelukkig geldt dit topic alleen voor M6-II :-D
Als het binnenin te gortig wordt, de matjes kloppen en stofzuigen, en voorzichtig (krast als een gek) de 'pianolak' met vochtig doekje schoonmaken. Verder laat ik s'winters meestal lekker de regen het werk doen. Ik heb nl. een hekel om op zaterdag bij de wasbox in de rij te gaan staan. LM-velgjes liggen 's winters lekker binnen, dus dat scheelt ook weer gepoets. Wel wordt tijdig vogelpoep met sponsje verwijderd!

Afbeelding
Kan er toch best mee door?
Mazda 5 1.8i-16V Executive, phantom blue - mei '06

Ex-Mazda's:
Mazda 6 2.0 CiTD sportbreak touring-business edition, carbon grey - jan '07
Mazda 626 2.0i-16V HP GLX hatchback, blue - jan '98

COldy

3e versnelling

Bericht22 dec 2008, 19:23

OKe dus wie is die gene die de zijn 6 nooit wast? :-o
Foto's / Mods : Lapis Blue Mazda 6i Sport 2.3
http://www.cardomain.com/ride/2702685

lion

6e versnelling

Bericht15 feb 2009, 19:48

Nooit anders gedaan:
1) Eerst met de slang (instelbare straal) het ergste en groftse vuil afspuiten. Pak dan gelijk de binnenzijde van de spatborden mee. Meestal ook nog even "vlugtig" de onderzijde.
2) Vervolgens met warm water, spons en zeem. Zonder autoshampoo dus. En niet te vergeten: van boven naar onderen werken.
3) Ongeveer 2x per jaar een poetsbeurt met Turtle (Teflon).
Historie: Een oude VW kever ('75-'76), Een stuk of 6 nieuwe VW's waar ik nog wel eens van droom als ik zwaar getafeld heb en liever vergeet ('76-'92), 2e hands Toyota Corolla ('92-'92)
Hierna Mazda's, alle nieuw: 323 1.6 Sedan ('92-'95)- 323 1.8 Sedan ('95-'98) - 323 1.8 Sedan ('98-'02) - 323 1.6 Sedan ('02-'05) - 3 1.6 Sedan ('05-'08) - 6 2.0 Sedan ('08-'13). CX-5 2.0 TS+ ('13-?)

Dré

3e versnelling

Bericht15 feb 2009, 23:41

Afgelopen zaterdag eerst de MX6 en toen de 6 gewasssen, met de hand ja !!

Wielkasten uitgespoten en ook onder de randen bij de klep, deuren en motor.

Maar met dit kl... weer kan ik nu weer aan de slag. !!

Af en toe rijd ik ze wel eens door de wasstraat om de onderzijde eens goed te laten doen.

(vooral na de winter als de zomervelgen er weer op gaan.
Mazda 6 Citd, Mazda MX6 V6, Kawasaki ZRX1200S Speed is all !!!!!

janhenduk

Automaat

Bericht16 feb 2009, 03:01

Beo schreef:Er zijn meerdere dingen die je kan proberen. Dit is wat ik meestal doe met de vliegjes die na het wassen niet verwiijderd zijn.

1. Heet water en een krant/doek, maak de krant/doek nat en leg die op de vliegjes. Hierdoor weekt dit in en is het makkelijker te verwijderen.
2. Gebruik een panty voor de hardnekkerige vliegenlijkjes.

Ik heb hier een website met tips om je auto te wassen. Waar moet je op letten tijdens het wassen om zo waskrassen te verminderen. Hopelijk heb je er wat aan!

http://deroo.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=73 ( Dit is een site van een collega van mij die als hobby heeft auto's poetsen :))
Gewelige foto's heeft hij gebruikt voor zijn site hij heeft dikke pluspunten gescoord bij mij, het gaat om de Corvette Z06.
Ik ben, niet te vergeten mijn 6, helemaal weg van Corvette maar dat hebben misschien al een paar mensen gezien die naar mijn Picasa webalbum zijn gesurft.
http://picasaweb.google.com/janhenduk
No risk No fun
Huidig- Mazda 6 2.3 122kw 2007 LPG Afbeelding vanaf 21-07-2011 t/m heden
EX-Mazda 6 2.0 Citd 100kw 2003 Afbeelding vanaf 05-05-2007 t/m 12-05-2011

hj

2e versnelling

Bericht18 mei 2009, 21:47

Normaal gesproken was ik mijn MPS eens in de twee weken, Naarmate het zomerseizoen nadert, gaat de wasfrequentie naar eens per week (op Black mica zie je echt alles ]-| ). Ook ik was de auto met de hand in een wasbox. Voorheen gebruikte ik op mijn vorige 6 ook zo'n speciale spons om vliegjes mee te verwijderen. Sinds een jaar of zo maak ik gebruik van Zwitsal billendoekjes (gewone of sensitive; het kan allebei). Een tip van een professionele autopoetser! Ik gebruik de doekjes ook voor het verwijderen van vogelpoep en het napoetsen van de velgen; dit werkt echt super. Op de ramen en lak daarna even met een zeem nawrijven en voila.
Mazda 6 MPS black metallic 2007

pluk

3e versnelling

Bericht19 mei 2009, 10:24

hj schreef:Normaal gesproken was ik mijn MPS eens in de twee weken, Naarmate het zomerseizoen nadert, gaat de wasfrequentie naar eens per week (op Black mica zie je echt alles ]-| ). Ook ik was de auto met de hand in een wasbox. Voorheen gebruikte ik op mijn vorige 6 ook zo'n speciale spons om vliegjes mee te verwijderen. Sinds een jaar of zo maak ik gebruik van Zwitsal billendoekjes (gewone of sensitive; het kan allebei). Een tip van een professionele autopoetser! Ik gebruik de doekjes ook voor het verwijderen van vogelpoep en het napoetsen van de velgen; dit werkt echt super. Op de ramen en lak daarna even met een zeem nawrijven en voila.

Je hebt billendoekjes en snoetenpoetsers. De billendoekjes bevatten olie. Dit wil je niet op je ramen volgens mij.
Moeten je kinderen het nu met de spons doen? :-))

6ilverfox

Beheerder

Bericht19 mei 2009, 12:58

pluk schreef:
hj schreef:Normaal gesproken was ik mijn MPS eens in de twee weken, Naarmate het zomerseizoen nadert, gaat de wasfrequentie naar eens per week (op Black mica zie je echt alles ]-| ). Ook ik was de auto met de hand in een wasbox. Voorheen gebruikte ik op mijn vorige 6 ook zo'n speciale spons om vliegjes mee te verwijderen. Sinds een jaar of zo maak ik gebruik van Zwitsal billendoekjes (gewone of sensitive; het kan allebei). Een tip van een professionele autopoetser! Ik gebruik de doekjes ook voor het verwijderen van vogelpoep en het napoetsen van de velgen; dit werkt echt super. Op de ramen en lak daarna even met een zeem nawrijven en voila.

Je hebt billendoekjes en snoetenpoetsers. De billendoekjes bevatten olie. Dit wil je niet op je ramen volgens mij.
Moeten je kinderen het nu met de spons doen? :-))

Haha een sponsbroek :-)) t'is eens iets anders dan sponsbob :lol:
Mazda 6 Sportw@gon 2.0CDTI Facelift: Afbeelding
Mazda 6 Sportw@gon 2.0CDTI Facelift DPF verwijderd: Afbeelding
Xenon, Licht/Regen/Parkeer Sensoren, Bose, Indash GPS/DVD/MP3, Auto Airco, 18" RX 8 Velgen, Red brakepads, Sharkfin, Black Tails(3/5 LED), Aero achterbumper/sideskirts/sportgrill/Dakspoiler

janhenduk

Automaat

Bericht19 mei 2009, 23:53

Dan voelt jouw auto ook wel lekker zacht aan denk ik en heeft vast geen last van rooie billetjes. :-))
Maar ik zal dat dan ook eens proberen ik ben altijd te porren voor iets nieuws
No risk No fun
Huidig- Mazda 6 2.3 122kw 2007 LPG Afbeelding vanaf 21-07-2011 t/m heden
EX-Mazda 6 2.0 Citd 100kw 2003 Afbeelding vanaf 05-05-2007 t/m 12-05-2011

noeltie

4e versnelling

Bericht20 aug 2009, 23:25

Thuis wordt de auto altijd gewassen.
Eerst afspuiten, daarna met de hand, washandschoenen en 2 emmers.
1 handschoen voor dak/deuren/spatborden en de andere voor de dorpels, sponningen en velgen.
Vervolgens met een microvezeldoek afdrogen (hele auto zonder uit te wringen :-D)

4x per jaar even een waxlaagje erover en die vliegenzooi spoelt er al bijna af als je de auto afspuit, ook als ze er al even opzitten ;-)
Noeltie

Daily drive: Peugeot 207 1.6 16V XS Pack zwart metallic 2006
For Fun: Peugeot 106 1.6 8V Rallye Wit 1996

mphendriks

Bericht21 aug 2009, 09:48

Auto's thuis wassen is trouwens verboden, i.v.m. verontreiniging ;-)

noeltie

4e versnelling

Bericht21 aug 2009, 09:59

Is dat zo?? Hier volgens mij niet hoor ;-)
Noeltie

Daily drive: Peugeot 207 1.6 16V XS Pack zwart metallic 2006
For Fun: Peugeot 106 1.6 8V Rallye Wit 1996

Logi-Raider

6e versnelling

Bericht21 aug 2009, 10:31

In sommige plaatsen mag je niet je auto wassen op straat.
Heeft te maken met de afvoer van het rioolwater.

Je krijgt wel mooie witte tanden van het water drinken dan :-))
Mazda 6 2.3 S-VT active sport full-options
Xenon, Injen intake, Wl Parking-sensoren, Bose Audio, Climate/cruisecontrol, leder, 17"Velgen, Alu.racepads, k.bak spoiler, Navteq v.2009, Sharkfin, perf.remschijven.

Forum regels / Forum tips / Zoeken
VorigeVolgende

Keer terug naar Onderhoud