Het is nu 19 aug 2018, 10:07

Stoelen Mazda 6 (II, facelift)

voor algemene zaken over het algemene onderhoud

Moderator: Moderators

• Auteur
  • Bericht

bugboy

2e versnelling

Stoelen Mazda 6 (II, facelift)

Bericht13 jan 2011, 00:35

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt met een Mazda 6 GT-M line en het beviel mij prima. Het is allemaal net weer wat moderner en strakker dan mijn Mazda 6 uit 2004. Het enige wat mij flink tegenviel waren de stoelen. De stoelen van mijn Mazda (leren stoel uit executive) kun je beter verstellen. Als je die stoel omhoog doet, dan gaat de hele stoel omhoog. Bij de nieuwe auto gaat vooral de achterkant omhoog, waardoor je voor vrijwel geen steun meer hebt onder je bovenbeen.

Nu was het bij de vorige Mazda 6 dat de leren stoel een andere stoel was dan de standaard stoel (daarom heb ik daar ook voor gekozen). Is dit wellicht ook zo bij de nieuwe Mazda 6. Ik wil toch al een GT-M, maar als de leren stoel betere steun geeft, dan vind ik het de meerprijs wel waard. Weet iemand meer?
Mazda 6 sportbreak (2004, 2.0CiTD executive)

Advertentie

elly/pgm

1e versnelling

Bericht13 jan 2011, 09:58

ik heb mazda 6 met electrische stoelen. Met de bediening van de hoogteverstelling heeft de greep een voor en achterkant.(voorkant omhoog trekken, stoel voor gaat omhoog.
achterkant omhoog trekken , stoel achter gaat omhoog.
schakelaar naar beneden duwen voorkant/achterkant stoel omlaag voor/achter.
m.a.w.JE HEBT DE BEDIENINGSHANDEL NIET GOED GEBRUIKT>

Azumi

4e versnelling

Bericht13 jan 2011, 10:50

elly/pgm schreef:ik heb mazda 6 met electrische stoelen. Met de bediening van de hoogteverstelling heeft de greep een voor en achterkant.(voorkant omhoog trekken, stoel voor gaat omhoog.
achterkant omhoog trekken , stoel achter gaat omhoog.
schakelaar naar beneden duwen voorkant/achterkant stoel omlaag voor/achter.
m.a.w.JE HEBT DE BEDIENINGSHANDEL NIET GOED GEBRUIKT>

Je caps bleef hangen of?..

bugboy

2e versnelling

Bericht13 jan 2011, 11:46

Welke Mazda 6 heb je dan? Ik heb de Mazda 6 I (voor de facelift) en die heeft inderdaad electische verstelling, maar volgens mij is dat niet leverbaar op de Mazda 6 II (facelift).

bugboy

2e versnelling

Bericht14 jan 2011, 15:03

Soms snap je de keuze van de importeur toch echt niet? Op de GT-M kun je wel als optie leren stoelen krijgen, maar die zijn dan niet meervoudig verstelbaar. In Duitsland kun je die dingen wel krijgen. Wat dat betreft snappen ze het echt niet. Op mijn huidige Mazda6 (2004) kon je op een diesel geen Bose systeem krijgen. En laten nu juist veel dieselrijders veel rijden en dus een goede installatie willen...

bugboy

2e versnelling

Bericht15 jan 2011, 18:19

Vandaag nog een keer naar de dealer geweest en het punt van de matige stoelen aan te halen en een oplossing proberen te vinden. Wat nu blijkt was de dealer niet op de hoogte dat voor de GT-M andere stoelen in de folder staan dan de standaard versies. Na een paar telefoontjes lijkt het er toch op dat de stoelen meervoudig electrisch verstelbaar zijn. Wel een foutje in de folder, want hier staat niets over vermeld.

Korte samenvatting:
GT-M i.c.m. leder: "Dikkere" stoelen, die meervoudig verstelbaar zijn en volgens mij met memory.
Standaard i.c.m. leder: Normale stoelen, waarbij de stof vervangen wordt door leder, maar verder hetzelfde.

Overigens ben ik niet de enige die de stoelen matig vind. Ik las toevallig vandaag een test in de AutoReview en daar zijn ze ook niet positief over de stoelen. Verder een heel positief stuk over de Mazda6.

Akita

6e versnelling

Bericht15 jan 2011, 18:29

Mijn 6 II heeft originele lederen stoelen en die zijn inderdaad elektrisch verstelbaar en hebben een geheugenfunctie met 3 posities. Je kan zelfs de sleutelafstandsbediening programmeren zodat stoel juist staat als je hem los maakt met jou sleutel.
Mazda 6 III Sedan SKYACTIV-D Executive 175 pk Snowflake White Pearl Afbeelding
Mazda MX-5 ND Skycruise 2.0 Snowflake White Pearl Afbeelding

Now: Mazda 6 III Sedan SKYACTIV-D Executive 175 pk Snowflake White Pearl, Mazda MX-5 ND Skycruise 2.0 Snowflake White Pearl, Mazda 323F 1.6
Before: Mazda 818 Coupe, Mazda Rx7, Mazda 323 1.6i GTX, Mazda 323F GRSi, Mazda 323F TDVi, Mazda Premacy TDVi, Mazda 5 CDVi HP, Mazda 6 II HB Active 2.0 CDVi

bugboy

2e versnelling

Bericht15 jan 2011, 18:31

Kun je even aangeven welke verstelmogelijkheden er precies opzitten en of de stoelen hoger en meer steun voor de onderbenen bieden dan de standaard stoelen? Oh ja... En of je lange benen hebt? Verder ben ik niet lastig hoor :-) Alvast bedankt.

bugboy

2e versnelling

Bericht15 jan 2011, 18:32

PS: Heb je de auto in Belgie gekocht (te zijn aan je woonplaats).

Akita

6e versnelling

Bericht15 jan 2011, 18:41

Verstelmogelijkheden zijn hoog/laag zowel voor als achteraan, rugleuning, voor/achter en rugsteun (deze is wel handmatig) en verwarming in 2 standen.
Benen hebben normale lengte :-)) , ben 1,78 m. Steun is ok.
Auto is inderdaad in België gekocht.
Invoerders durven soms inderdaad de originele stoelen met leder laten overtrekken maar dan heb je geen elektrisch verstelling. Dit was in België bv. zo voor de uitvoering Thierry Boutsen.
Mazda 6 III Sedan SKYACTIV-D Executive 175 pk Snowflake White Pearl Afbeelding
Mazda MX-5 ND Skycruise 2.0 Snowflake White Pearl Afbeelding

Now: Mazda 6 III Sedan SKYACTIV-D Executive 175 pk Snowflake White Pearl, Mazda MX-5 ND Skycruise 2.0 Snowflake White Pearl, Mazda 323F 1.6
Before: Mazda 818 Coupe, Mazda Rx7, Mazda 323 1.6i GTX, Mazda 323F GRSi, Mazda 323F TDVi, Mazda Premacy TDVi, Mazda 5 CDVi HP, Mazda 6 II HB Active 2.0 CDVi

bugboy

2e versnelling

Bericht15 jan 2011, 18:50

Het belangrijkste vind ik dat de stoelen hoger kunnen dan de standaard stoelen. Ik heb erg lange benen en dan is dat wel erg fijn. Als ik het zo lees komen de stoelen wel overeen met de stoelen die ik nu heb. Vooral de verstelling van de voorzijde zorgt voor meer ondersteuning in de onderbenen.

Keer terug naar Onderhoud