Het is nu 16 dec 2017, 18:37


Turbo kit 2.3i

(alles m.b.t. de motor)

Moderator: Moderators

  • Auteur
  • Bericht
Offline

masterkiwi

1e versnelling

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: 24 jan 2016, 23:16

Turbo kit 2.3i

Bericht31 maart 2016, 11:12

Hey mensen,

Heeft iemand enige ervaring met een originele turbo kit van een MPS op een 2.3i te bouwen?
Ik begreep van amerikaanse forums dat het plug en play moet zijn, dus dan zou ik enkel nog een turbo kit moeten vinden..

Betreft in mijn geval een duitse '07..

Alvast bedankt!
Offline
Avatar gebruiker

Yamahafreak

4e versnelling

  • Berichten: 351
  • Geregistreerd: 12 okt 2013, 19:36
  • Woonplaats: Harderwijk

Re: Turbo kit 2.3i

Bericht29 apr 2016, 12:34

ja klopt is plug and play. al zal de dealer beweren van niet...

er staat een gereviseerde k0422-882 turbo te koop bij een van de auto-slopen en waarschijnlijk heeft dijne nog een uitlaatspruitstuk liggen en katalisator downpipe, tussendemper.

Ik heb onlangs bij Dijne een gereviseerde k0422-882 turbo gekocht voor mijn MPS.
Ik heb er wel een 3" downpipe onder hangen zonder kat en zonder tussendemper.

Mocht je hulp nodig hebben laat maar weten!!
Mazda 6 niet meer onder ons
Mazda 6 2.3t 2006 Disi Turbo MPS 312wPK & 454wNm tijdelijk in coma.
2e auto: Nissan Primera SR20DE (P11-144) automaat met +295k op de teller

Specs:
Wiseco pistons, Molner H-beam rods, ARP Head studs, ARP Main studs, Balance shaft removal, Total-MPS injector seals.
CS hpfp internals, CS TIP, CS Rear Diff Mount, CAI, EGR Delete, 3" Downpipe (De-Cat) Custom build by local shop, Custom built FMIC. Refurbished Stock K04-22-882, @21 PSI
RX-8 Wheels 225/40-R18.
Offline
Avatar gebruiker

Tik

6e versnelling

  • Berichten: 1555
  • Geregistreerd: 10 dec 2009, 09:37

Re: Turbo kit 2.3i

Bericht29 apr 2016, 13:06

hoe plug & Play is het ? :)
Zal mn dochter geweldig vinden ;) :cheer:
##### Mazda 2 1.3 (2016-*) #####
##### Mazda 6 2.3 (2012-*) #####
##### Mazda 323 1.3i 16v (2004 - 2012) ##### EOL
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Offline
Avatar gebruiker

Yamahafreak

4e versnelling

  • Berichten: 351
  • Geregistreerd: 12 okt 2013, 19:36
  • Woonplaats: Harderwijk

Re: Turbo kit 2.3i

Bericht29 apr 2016, 13:28

Dus danig plug and play dat dat je eigenlijk de uitlaatkant van de MPS nodig hebt.
En daarna moet de auto op de Dyno om de turbo in te programmeren in je ECU wil je het goed doen,
of je gebruikt een aftermarket boost controller en doet het afstellen handmatig en dan raad ik je aan om met niet meer dan 0.2 bar te beginnen en dat langzaam met 0.05 bar stappen elke keer omhoog te schroeven (mps zit op 1.1 a 1.2bar standaard en na het chippen naar stage 1 zit deze op de 1.5 bar)

ik heb zelf geen ervaring met aftermarkert boost controllers.

verder moet je een olie leiding maken naar je turbo en een olie terug leiding naar je carterpan. (tenminste zover ik weet heeft de standaard 2.3i deze niet, als kan die er al wel voor voorbereid zijn)
En een aftakking in je koelvloeistof systeem.

Owja en je hebt een intercooler nodig, en dan gelijk voor een fmic (front mount intercooler) kiezen, plus alle buizen.
Injectoren van de MPS niet te vergeten, als deze anders zijn dan die van de gewone 2.3i
en de hoge druk benzine pomp vervangen naar een CPe of de internals vervangen naar die van CorkSport


Ik moet wel de opmerking er bij maken dat de MPS een nikasil cilinder coating heeft waardoor deze meer bar druk aankan, weet even niet meer zeker of de gewone 2.3 dit ook heeft, grote kans van wel maar niet zeker.

Ik ga het van de week even hier vergelijken:
http://www.jimellismazdaparts.com/
staan goede exploded views op van zovel de speed6/ mps als ook de 2.3n/a
Mazda 6 niet meer onder ons
Mazda 6 2.3t 2006 Disi Turbo MPS 312wPK & 454wNm tijdelijk in coma.
2e auto: Nissan Primera SR20DE (P11-144) automaat met +295k op de teller

Specs:
Wiseco pistons, Molner H-beam rods, ARP Head studs, ARP Main studs, Balance shaft removal, Total-MPS injector seals.
CS hpfp internals, CS TIP, CS Rear Diff Mount, CAI, EGR Delete, 3" Downpipe (De-Cat) Custom build by local shop, Custom built FMIC. Refurbished Stock K04-22-882, @21 PSI
RX-8 Wheels 225/40-R18.
Offline

Cain

1e versnelling

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: 28 aug 2017, 13:35

Re: Turbo kit 2.3i

Bericht24 sep 2017, 09:32

Is er een link naar een project zoals dit? Lijkt me interessant om na te lezen en eventueel ook te gaan doen.
Offline
Avatar gebruiker

Yamahafreak

4e versnelling

  • Berichten: 351
  • Geregistreerd: 12 okt 2013, 19:36
  • Woonplaats: Harderwijk

Re: Turbo kit 2.3i

Bericht07 okt 2017, 10:45

project als dit, is er nog niet eerder gedaan in nederland, ik ken er 1tje die heeft het op een 1.8 gedaan in griekenland en de kosten uiteindelijk zijn te hoog...
beter eentje kopen met turbo zeg maar.
daarom heb ik verder zeg maar ook niet verder gekeken naar prijzen en onderdeel nummers toen der tijd
Mazda 6 niet meer onder ons
Mazda 6 2.3t 2006 Disi Turbo MPS 312wPK & 454wNm tijdelijk in coma.
2e auto: Nissan Primera SR20DE (P11-144) automaat met +295k op de teller

Specs:
Wiseco pistons, Molner H-beam rods, ARP Head studs, ARP Main studs, Balance shaft removal, Total-MPS injector seals.
CS hpfp internals, CS TIP, CS Rear Diff Mount, CAI, EGR Delete, 3" Downpipe (De-Cat) Custom build by local shop, Custom built FMIC. Refurbished Stock K04-22-882, @21 PSI
RX-8 Wheels 225/40-R18.

Keer terug naar Motor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten