Het is nu 23 jun 2018, 00:41


Watervlekken onder waslaag.

(alles m.b.t. het Detailen van je wagen)

Moderator: Moderators

  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

H. Poot

4e versnelling

  • Berichten: 265
  • Geregistreerd: 05 maart 2011, 16:40
  • Woonplaats: Vlaardingen

Watervlekken onder waslaag.

Bericht11 jun 2011, 20:10

Ik heb de auto nu al een paar keer gewassen sinds we deze hebben. En dankzij dit forum, en al die mooie foto's en detail verhalen, met het twee emmer systeem, een wasmitt en een mooie droogdoek etc....
Maar het viel me na de eerste keer al op dat er watervlekken op lijken te zitten(uiteraard had ik de auto niet op laten drogen en per deel de auto gewassen en gedroogd). De tweede keer heb ik wat meer aandacht hieraan besteedt en heb ik geprobeerd om deze watervlekken eraf te krijgen met wassen en daarna nog met Spray and Wipe van PB. Dit lukte niet. Dus toen heb ik maar wat klei besteld en heb vandaag de auto nog maar eens gewassen en een stukje van het dak gekleid. Maar nog steeds willen die vlekken er niet uit. Ik heb dus het idee dat ze onder een waslaagje zitten wat er niet zo makkelijk afgaat.
Betekent dit nu dat ik zal moeten gaan polijsten om dit te verhelpen??
En is dit met de hand een beetje te doen of niet??

Ik heb een fototje gemaakt waar het een beetje op te zien is.

Afbeelding

Zo rondom de reflectie van de zon zie je er een paar, maar ze zitten over het hele dak.
Zijn er hier misschien mensen die aan detailing doen en die een goede tip hebben?????? :lol: :lol:
1.8 Sportbreak

Advertentie

Offline
Avatar gebruiker

ArjanD300

Blinksmurf

  • Berichten: 2919
  • Geregistreerd: 05 jun 2010, 22:56
  • Woonplaats: Gelderland

Bericht11 jun 2011, 20:19

Ik ben maar een amatuer maar volgens mij is het in je lak gebeten. water met kalk is echt funest voor je lak :-(
Ik heb ze ook, je ziet ze alleen onder zeer bepaalde omstandigheden of te wel bijna nooit totdat ik onder een TL balk sta met de auto.
Het zit in eidergeval niet onder je waxlaag, zeker niet als je ook gekleid hebt.

Polijsten is nog een stap die je kunt doen, misschien gaan ze weg, minder zullen ze in eidergeval wel worden.

Maar wacht even op Janhenduk die kan je vast meer vertellen ;-)
* Mazda 3 III 120 G-Skyactiv 2.0 GT-M '14 Soul Red 2016 t/m heden
* Mazda 6 I Sportbreak 2.3 GT-M '06 Pacific Blue 2010 t/m2016
* Mazda 3 I Hatchback 2.0 Active '03 Titanium Gray 2006 t/m 2010
Offline

Mazda6sportbreak

4e versnelling

  • Berichten: 395
  • Geregistreerd: 08 jul 2010, 18:52

Bericht11 jun 2011, 20:53

Ik had gister ook iets van die vlekken.
Na het poetsen met DODO zatten ze er nog steeds :-(
Alleen de auto stond s'middags in de zon en toen waren ze zomaar verdwennen :-D
Ik had ze voor namelijk op de spoiler zitten maar als ik nu kijk zie ik ze gewoon niet meer |-)
Offline
Avatar gebruiker

ArjanD300

Blinksmurf

  • Berichten: 2919
  • Geregistreerd: 05 jun 2010, 22:56
  • Woonplaats: Gelderland

Bericht11 jun 2011, 21:13

Je haalt die vlekken ook niet weg met een wax hè ;-)

Voordat je gaat waxen moet je zorgen dat je lak goed schoon is !!
anders sluit je het idd op in je waxlaag... ;-)
* Mazda 3 III 120 G-Skyactiv 2.0 GT-M '14 Soul Red 2016 t/m heden
* Mazda 6 I Sportbreak 2.3 GT-M '06 Pacific Blue 2010 t/m2016
* Mazda 3 I Hatchback 2.0 Active '03 Titanium Gray 2006 t/m 2010
Offline

Mazda6sportbreak

4e versnelling

  • Berichten: 395
  • Geregistreerd: 08 jul 2010, 18:52

Bericht11 jun 2011, 21:19

Ja de lak was goed schoon :-D
Is vorige week helemaal gekleid.

Had het eigenlijk nog nooit eerder gezien die vlekjes.
Zou het ook gekomen zijn door het kleien de lak is nu natuurlijk zo schoon ;-)

Maar gelukkig zie ik de vlekje nou niet meer.

Alleen de vlekjes van die k#t regen
Offline
Avatar gebruiker

ArjanD300

Blinksmurf

  • Berichten: 2919
  • Geregistreerd: 05 jun 2010, 22:56
  • Woonplaats: Gelderland

Bericht11 jun 2011, 21:24

Ik weet alleen dat kalkvlekken die indrogen op je lak echt een ramp is !

Ik weet nog dat ik mijn oude 3 heb laten detailen met alles erop en eraan, zelfs toen waren de vlekken niet weg !!
Tenminste als hij binnen stond onder TL-licht.

Buiten zag je het bijna tot niet meer....

Maar goed topic starter h.poot, ik denk dat de enige manier is:

-wassen
-Kleien
-polijsten
-voeden
-waxen

Of het 100% weg wil geen idee, maar het zou wel minder moeten worden.

Overigens MOOIE kleur !! ;-) :-))
* Mazda 3 III 120 G-Skyactiv 2.0 GT-M '14 Soul Red 2016 t/m heden
* Mazda 6 I Sportbreak 2.3 GT-M '06 Pacific Blue 2010 t/m2016
* Mazda 3 I Hatchback 2.0 Active '03 Titanium Gray 2006 t/m 2010
Offline
Avatar gebruiker

H. Poot

4e versnelling

  • Berichten: 265
  • Geregistreerd: 05 maart 2011, 16:40
  • Woonplaats: Vlaardingen

Bericht11 jun 2011, 21:55

Goed, ik zal dus moeten gaan polijsten. Weet jij of dit met de hand goed te doen is??
En wat voor polijst middel kan ik dan het beste gebruiken.

Wat de kleur betreft, zeker mooi.....
Ben altijd al fan van blauw geweest, alle drie de mazda's hiervoor waren ook blauw. :-))
1.8 Sportbreak
Offline
Avatar gebruiker

ArjanD300

Blinksmurf

  • Berichten: 2919
  • Geregistreerd: 05 jun 2010, 22:56
  • Woonplaats: Gelderland

Bericht11 jun 2011, 22:12

Tja of het met de hand kan, jawel maar of je het gewenste resultaat krijgt geen idee !

Ik heb zelf met een witte handpad en Poorboy's SSR1 de gehele auto met de hand gedaan, dit kon je wel zien.
Maar krasjes blijven wel zitten, en het is maar net hoe erg die vlekken zijn.

Ik heb nu een oranje handpad die is net effe iets grover, maar nog niet gebruikt.
Je zou een test spot kunnen doen, en dan beslissen of je het verder gaat doen, of dat het machinaal gedaan moet worden.

Maar wacht even op reacties van anderen, misschien dat zij nog andere middelen kenne of weten....
* Mazda 3 III 120 G-Skyactiv 2.0 GT-M '14 Soul Red 2016 t/m heden
* Mazda 6 I Sportbreak 2.3 GT-M '06 Pacific Blue 2010 t/m2016
* Mazda 3 I Hatchback 2.0 Active '03 Titanium Gray 2006 t/m 2010
Offline
Avatar gebruiker

H. Poot

4e versnelling

  • Berichten: 265
  • Geregistreerd: 05 maart 2011, 16:40
  • Woonplaats: Vlaardingen

Bericht11 jun 2011, 22:24

Ik wil het in ieder geval wel gaan proberen. Als het resultaat niet goed is kunnen we altijd nog eens naar andere opties gaan kijken, toch.
Bedankt in ieder geval voor de info, en we wachten nog wel even af of er nog andere tips komen.
Zal toch pas dinsdag een bestelling kunnen plaatsen bij cc. :cry:
1.8 Sportbreak
Offline
Avatar gebruiker

ArjanD300

Blinksmurf

  • Berichten: 2919
  • Geregistreerd: 05 jun 2010, 22:56
  • Woonplaats: Gelderland

Bericht11 jun 2011, 22:27

Het is jammer dat ik je niet kan vertellen hoe de oranje handpad het doet.
Want mijn mening was dat je met de witte niet zo ver komt....

Maar of dat zo is weet ik nog niet de oranje zit nog in zijn verpakking.
Ook kan het natuurlijk zo zijn dat je beter SSR2 zou kunnen nemen is grover maar ik zou met de hand niet het risico willen nemen dat je er juist polijst krasjes in maakt, want haal die er dan maar weer eens uit.

Ook lees je wel aardige berichten over Poorboy's Polisch, maar dit is volgens mij nog fijner dan SSR1.

let wel het is ontiegelijk veel werk hoor polijsten met de hand ]-| maar als je deel voor deel pakt valt dat best te overzien.
* Mazda 3 III 120 G-Skyactiv 2.0 GT-M '14 Soul Red 2016 t/m heden
* Mazda 6 I Sportbreak 2.3 GT-M '06 Pacific Blue 2010 t/m2016
* Mazda 3 I Hatchback 2.0 Active '03 Titanium Gray 2006 t/m 2010
Offline
Avatar gebruiker

H. Poot

4e versnelling

  • Berichten: 265
  • Geregistreerd: 05 maart 2011, 16:40
  • Woonplaats: Vlaardingen

Bericht11 jun 2011, 22:32

Ik zal toch eerst met het dak willen beginnen, en dan de motor kap.
Op de zijkanten heb ik het niet gezien, dus voorlopig hoeft dat dan niet.

Misschien dat dat later nog wel komt...... :?:
1.8 Sportbreak
Offline
Avatar gebruiker

Cavemania

Moderator

  • Berichten: 14439
  • Geregistreerd: 07 jul 2008, 22:00
  • Woonplaats: Zuid-west Drenthe

Bericht11 jun 2011, 22:35

Heb zelf laatst een krasje verwijderd met SSR1 met een zwarte handpad (was een andere vergeten mee te bestellen..) Dit was een heel werk maar het is goed gelukt. Maar om de hele auto met de hand te doen... Das wel een hele klus.
Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012 Afbeelding 23-12-2015 tot heden
Mazda 6 Sportbreak 2.0 CiTD 121pk 2007 Silver Contrail Mica, 150pk, 380nm gechipt 08-04-2011 tot 23-12-2015 Afbeelding
Mazda 6 Sportbreak 2.0 CiTD 120pk 2003 Sparkling Silver Metallic 17-08-2007 tot 04-04-2011

Mazda3 1.6 Touring 2004 Sunlight Silver Mica Afbeelding 11-04-2013 tot 01-03-2017
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline MY2010 Pepper Gray Metallic 01-03-2017 tot heden Afbeelding
Offline
Avatar gebruiker

H. Poot

4e versnelling

  • Berichten: 265
  • Geregistreerd: 05 maart 2011, 16:40
  • Woonplaats: Vlaardingen

Bericht12 jun 2011, 09:12

Ik zal dus om te beginnen het beste eerst een zo licht mogelijke pad, en polijst middel qua
cutting factor kunnen gebruiken. Misschien wat pads met een wat hogere factor erbij om te kunnen proberen?
Dus SSR1, of prof. Polish van PB.
En dan een witte en een oranje monello pad.
En om dan de lak te voeden iets als black hole van PB.

En dan maar hopen dat het er van af gaat.
1.8 Sportbreak
Offline
Avatar gebruiker

Cavemania

Moderator

  • Berichten: 14439
  • Geregistreerd: 07 jul 2008, 22:00
  • Woonplaats: Zuid-west Drenthe

Bericht12 jun 2011, 09:45

Idd ik denk dat je op die manier wel een eind komt. Maar goed ik denk dat Janhenduk je iets beter kan adviseren.
Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012 Afbeelding 23-12-2015 tot heden
Mazda 6 Sportbreak 2.0 CiTD 121pk 2007 Silver Contrail Mica, 150pk, 380nm gechipt 08-04-2011 tot 23-12-2015 Afbeelding
Mazda 6 Sportbreak 2.0 CiTD 120pk 2003 Sparkling Silver Metallic 17-08-2007 tot 04-04-2011

Mazda3 1.6 Touring 2004 Sunlight Silver Mica Afbeelding 11-04-2013 tot 01-03-2017
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline MY2010 Pepper Gray Metallic 01-03-2017 tot heden Afbeelding
Offline
Avatar gebruiker

ArjanD300

Blinksmurf

  • Berichten: 2919
  • Geregistreerd: 05 jun 2010, 22:56
  • Woonplaats: Gelderland

Bericht12 jun 2011, 10:01

Black hole zou ik niet doen ;-) , je hebt dezelfde kleur als mij en die gaaf bij mij helemaal GEEN effect.

Ik gebruik na de SSR de EX-p en daarna een wax...

Persoonlijk ging ik voor SSR1 met de witte en de oranje pad ;-)
* Mazda 3 III 120 G-Skyactiv 2.0 GT-M '14 Soul Red 2016 t/m heden
* Mazda 6 I Sportbreak 2.3 GT-M '06 Pacific Blue 2010 t/m2016
* Mazda 3 I Hatchback 2.0 Active '03 Titanium Gray 2006 t/m 2010
Volgende

Keer terug naar Detailing

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron