Het is nu 19 sep 2018, 13:22

Lichtsensor dashboardverlichting doet raar

(voor vragen over de elektrische systemen)

Moderator: Moderators

• Auteur
  • Bericht

JeMazda

1e versnelling

Lichtsensor dashboardverlichting doet raar

Bericht04 nov 2016, 22:40

Ik heb sinds kort een model II uit 2011 met Xenon-verlichting die permanent aan staat (ook als de lichtschakelaar op "off" staat, raar maar kan ik mee leven, heb ik al andere topics over gelezen).

De "auto"-stand van de verlichting doet dus volgens mij niet veel meer dan de dashboard-verlichting regelen, juist?
In ieder geval zit daar het probleem:
Als ik de auto overdag start is de dashboard-verlichting fel, als ik 's nachts start is ze gedimt. Tot zover goed.
Maar als ik overdag b.v. een tunnel in rij, dan dimt de dashboard verlichting, en als ik daarna weer het licht in rij (de tunnel uit kom), dan blijft de dashboard-verlichting gedimd. Zelfs in de felste stand is dan bijna niets te zien, ik moet dan met de hand omschakelen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn :?:

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? De sensor lijkt te werken, maar lijkt problemen met de overgang van donker naar licht te hebben. Apart genoeg niet van licht naar donker. Ik snap er niets van :nee: en heb ook niets op het forum hierover kunnen vinden...

Advertentie

Keer terug naar Elektrisch/elektronisch