Het is nu 15 dec 2017, 15:53

DAB+ radio inbouwen?

(alles over Audio/CD/DVD/navigatie en telefonie)

Moderator: Moderators

• Auteur
  • Bericht

Kjell

1e versnelling

DAB+ radio inbouwen?

Bericht15 sep 2017, 16:11

Helllooo!

Weet er iemand hoe je een DAB+ radio kan inbouwen?
ik zou graag DAB+ hebben omdat sommige radio's in Belgie wegvallen en via dab kan dat wel nog.
weet er iemand iets meer?

Thanks!

DannyP

2e versnelling

Re: DAB+ radio inbouwen?

Bericht26 sep 2017, 18:05

Kjell schreef:Helllooo!

Weet er iemand hoe je een DAB+ radio kan inbouwen?
ik zou graag DAB+ hebben omdat sommige radio's in Belgie wegvallen en via dab kan dat wel nog.
weet er iemand iets meer?

Thanks!

Volgens mij heb je twee opties.
Ofwel dab+ toevoegen middels een module als bijvoorbeeld een yatour.
Ofwel een vervangende radio met DAB+ ondersteuning.

In beide gevallen heb je een nieuwe DAB+ antenne nodig
Mazda 6 II 2009 GT-M Sparkling Black Mica

crossbytje

1e versnelling

Re: DAB+ radio inbouwen?

Bericht21 okt 2017, 08:26

Vandaag wordt bij mij zo'n DAB+ unit ingebouwd. De ganse MZD vervangen lukt niet, niet compatibel, wat ik krijg is zo'n dension unit die op een USB poort wordt aangesloten.

Nu zoek ik daar wat meer info over en blijkt dat ding ook maar een zeer flauwe oplossing te zijn. Het apparaat doet zich voor als een usb speler. Favoriete stations opslaan lukt dus niet (net zoals je geen individuele mp3's op je stick kan opslaan als favoriet). Bovendien heeft het ding bij elke start veel tijd nodig om stations te laden. Ook bij het schakelen tussen stations zit je een halve minuut naar stilte te luisteren...
Daarnaast krijg je ook enkel de stationsnaam in de mp3 info, en dus geen tracktitels zoals je bij FM (en elke andere DAB+ unit) wel krijgt.
Om het af te maken staat het volume dan nog eens zoveel stiller, dus wanneer je later wél FM wil luisteren, of USB, of CD, dan krijg je ineens een veel te hoog volume te verwerken...

Ik word er een beetje moedeloos van. Die mazda is zowat de slechtste auto die ik ooit gehad heb...

Keer terug naar Audio/CD/DVD/navigatie/telefonie