Het is nu 17 jul 2018, 15:48

Mazda 6 2.3L S-VT Sport - mooi!

(voor het optimaliseren & stylen van je 6)

Moderator: Moderators

• Auteur
  • Bericht

Tik

6e versnelling

Re: Mazda 6 2.3L S-VT Sport makeover - spuitwerk

Bericht04 sep 2017, 09:13

marksanne schreef:Zo-even een setje gaten in de achterklep geboord (altijd spannend!) en verdraaid... precies op de goede plekken :)

De spoiler zit erop. Maar ik ben niet blij met de blanke laklaag. Er zitten een paar wittige wazen in. Ik ga morgen met goed daglicht met korrel 1000 en oplopend tot korrel 1500 een beetje van de blanke laklaag schuren om te zien of ik het dan strak krijg. Zo niet, dan moet ie er weer af en opnieuw.
Afbeelding

Het grilletje is netjes gelukt in ieder geval. Ik vind 'm wel staan!
Afbeelding

en gewoon polijsten???
Mooi werk overigens je bent er druk mee
##### Mazda 2 1.3 (2016-*) #####
##### Mazda 6 2.3 (2012-*) #####
##### Mazda 323 1.3i 16v (2004 - 2012) ##### EOL
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Advertentie

6ilverfox

Beheerder

Bericht08 nov 2017, 21:09

Mooi projectje :up:
Mazda 6 Sportw@gon 2.0CDTI Facelift: Afbeelding
Mazda 6 Sportw@gon 2.0CDTI Facelift DPF verwijderd: Afbeelding
Xenon, Licht/Regen/Parkeer Sensoren, Bose, Indash GPS/DVD/MP3, Auto Airco, 18" RX 8 Velgen, Red brakepads, Sharkfin, Black Tails(3/5 LED), Aero achterbumper/sideskirts/sportgrill/Dakspoiler

Tik

6e versnelling

Bericht09 nov 2017, 10:41

grill is mat toch?

ik zou dan nog de honingraat mat zwart (gelijk) maken als de grille...

Ik ben nu zelf mijn lammelengrill aan het restaureren... (lees laat restaureren : )

marksanne

2e versnelling

Re: Mazda 6 2.3L S-VT Sport - stuk!

Bericht15 mei 2018, 09:53

Het is weer zover. Panne! Alweer! Of wacht nee... niet alweer. En niet echt panne ook.

Afgelopen maandag reed ik richting Belgie en ineens hoorde ik bij een stevigere stuurbeweging naar links of rechts en/of bij een flinke hobbel een stevige metalen ‘kloenk’. Omdat ‘ie verder niet raar stuurde of naar een kant trok maakte ik me niet direct zorgen. Na inspectie de volgende dag blijkt dat een kogel van het linker stabilisatorstangetje aan de achterzijde van de spoorstang compleet klaar was.

Die is gisteren vervangen. Weer 15 euro armer. :-))

KM stand: 270005

Een half jaar terug heb ik er een 'nieuw' subframe ondergezet. De originele was hier en daar erg krokant en niet meer zo veilig. Een subframe gescoord via een sloopbedrijf, laten stralen en poedercoaten. Waarschijnlijk het mooiste onderdeel aan de onderzijde van de auto :) Kosten totaal: 250 euro.

Ander puntje van aandacht is een wat stevig olieverbruik. De motor zelf is kurkdroog aan de buitenkant, en als je de waardes op de obd scanner uitleest lijkt alles ook in goede staat maar toch verbruikt 'ie olie. Na wat googelen blijkt dat de pcv (carterontluchting) dikwijls de schuldige is. Door bovenmatige druk wordt de olie fijntjes langs de zuigerveren geperst met verbranding als resultaat. Een nieuw pcv + slangetje (voor de zekerheid) en 20 euro verder. :-))

Montage schijnt een enorme klus te zijn helaas, even moed verzamelen dus. :-?

Had ik al verteld dat ik behoorlijk in m’n nopjes ben met de Mazda?! Binnenkort ook gave 18” zomerwielen eronder (gericht en gestraald, daarna in de 2K primer, lak + blanke lak) en eindelijk die lang lopende makeover aan de zijkanten met de MPS sideskirts.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tik

6e versnelling

Bericht15 mei 2018, 10:05

marksanne schreef:Het is weer zover. Panne! Alweer! Of wacht nee... niet alweer. En niet echt panne ook.

Ander puntje van aandacht is een wat stevig olieverbruik. De motor zelf is kurkdroog aan de buitenkant, en als je de waardes op de obd scanner uitleest lijkt alles ook in goede staat maar toch verbruikt 'ie olie. Na wat googelen blijkt dat de pcv (carterontluchting) dikwijls de schuldige is. Door bovenmatige druk wordt de olie fijntjes langs de zuigerveren geperst met verbranding als resultaat. Een nieuw pcv + slangetje (voor de zekerheid) en 20 euro verder. :-))

Montage schijnt een enorme klus te zijn helaas, even moed verzamelen dus. :-?

ben benieuwd of dat de oplossing is! zou mooi zijn. Olie verbruik is bekend bij deze blokken. Gewoon in de gaten houden.

Mooi hoor die velgen , Je bent een handige Harrie!

Sander

Automaat

Bericht15 mei 2018, 12:33

Met al die aanpassingen kan de Mazda nog jaren vooruit! :up:
Mazda6 Sportbreak 2.0i CiTD TS (2009), 165pk/390Nm Afbeelding
Mazda6 Sportbreak 2.0i CiTD Touring (2006) Afbeelding
Mazda3 Sport 2.0i Active (2004)
Mazda MX-6 2.0i (1992)
Volvo 460 GL 1.7 (1989)

marksanne

2e versnelling

Re: Mazda 6 2.3L S-VT Sport - mooi!

Bericht16 jul 2018, 18:04

Sinds een aantal weken zitten de verse Team Dynamic 18 duimers met nog versere Dunlop 225/40 banden onder de Mazda. Wat staat dat breeeeed! De ET waarde is 25 en dat merk je... Net te breed eigenlijk want bij stevig inveren raakt de band de achterwielkastranden. Die waren toch al niet geweldig, net als bij de Galantjes die heb heb/gehad een typisch kwaaltje bij de 6, dus ik dacht: weg ermee. De haakse slijper erin en heel die rand naar binnen is weg. Om de breedte (vooral voor) iets op te vangen heb ik een paar prachtige stukjes rubber geplakt en naast dat het fabrieks-look heeft, heft het dus de iets uitstekende banden aan de voorzijde op.

Als de MPS sideskirts en de Mazdaspeed achterbumper eropzitten is het helemaal een dikke bak! Even geduld tot PandaParts de boel gespoten heeft! Komende week de carterontluchterklep eindelijk vervangen dan hoop ik ook van het olieverbruik af te zijn. Het is natuurlijk geen Galant, maar ik vind het toch ook echt een tof ding, had ik dat al gezegd!?

Afbeelding
Vorige

Keer terug naar Tuning & Styling