Het is nu 20 maart 2019, 09:37

Xenon hoogteverstelling stelmotor resetten

(voor vragen over de elektrische systemen)

Moderator: Moderators

• Auteur
  • Bericht

voz79

2e versnelling

Xenon hoogteverstelling stelmotor resetten

Bericht14 dec 2015, 21:41

Omdat het glas van de koplampen van mijn 6 van 2002 heel lelijk was, heb ik de units vervangen voor die van een facelift model. Ziet er mooi uit! Maar nu het probleem.

Van de rechter unit staat de lens bijna vast tegen het kunststof waar de lamp achter zit (de verchroomde ring). Daar hoort wat ruimte tussen te zitten, getuige de originele unit en de linker lamp. Nu heb ik het even bekeken en is mijn vermoeden dat, om wat voor reden dan ook, de stelmotor helemaal uitgedraaid is. De lamp stond helemaal omhoog en naar links, nadat ik de hoogte heb bijgedraaid staat de lamp dus tegen de chromerand aan. Volgens mij moet de stelmotor terug naar de originele positie waarna de lamp opnieuw gesteld kan worden met de stelschroeven. De stelmotor doet het wel, want bij starten van de auto gaat de lamp netjes samen met de linker omlaag en weer omhoog. Maar dan schuurt de lens wel langs de chromerand...

Vermoedelijk is de stelmotor te resetten, maar ik weet niet hoe. Wie kan mij helpen? Ik kan het voor een 6-II wel vinden, maar niet voor de 6-1.
Mazda6 2.0 Executive - Hatchback - 2002 - Afbeelding

Advertentie

Tik

6e versnelling

Re: Xenon hoogteverstelling stelmotor resetten

Bericht15 dec 2015, 13:04

je kan met de hand de afstelling aanpassen...
##### Mazda 2 1.3 (2016-*) #####
##### Mazda 6 2.3 (2012-*) #####
##### Mazda 323 1.3i 16v (2004 - 2012) ##### EOL
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

voz79

2e versnelling

Bericht15 dec 2015, 20:03

Bedankt voor je reactie Tik. Wellicht was ik niet duidelijk genoeg. Ik heb de lamp met de hand bijgesteld met behulp van de stelschroeven, maar de lens staat nu te ver naar voren. Dit komt omdat de basis-afstelling niet goed is. Mijn vraag was dan ook niet hoe ik de lampen moet stellen, maar hoe ik de automatische hoogteregeling opnieuw kan initialiseren.
Mazda6 2.0 Executive - Hatchback - 2002 - Afbeelding

Tik

6e versnelling

Bericht16 dec 2015, 09:15

voz79 schreef:Bedankt voor je reactie Tik. Wellicht was ik niet duidelijk genoeg. Ik heb de lamp met de hand bijgesteld met behulp van de stelschroeven, maar de lens staat nu te ver naar voren. Dit komt omdat de basis-afstelling niet goed is. Mijn vraag was dan ook niet hoe ik de lampen moet stellen, maar hoe ik de automatische hoogteregeling opnieuw kan initialiseren.

via een usb obd2 en forscan moet het wel kunnen
##### Mazda 2 1.3 (2016-*) #####
##### Mazda 6 2.3 (2012-*) #####
##### Mazda 323 1.3i 16v (2004 - 2012) ##### EOL
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Keer terug naar Elektrisch/elektronisch