Het is nu 23 jun 2018, 00:22

Frenk's Black 6 detail

(voor vragen over de verzorging van je Mazda6)

Moderator: Moderators

• Auteur
  • Bericht

Frenk

4e versnelling

Frenk's Black 6 detail

Bericht20 maart 2011, 19:09

Ik ga ook eens aan de detail beginnen, eerste keer en kom dus ook wat raad vragen ;-) Alles gaat handmatig gebeuren.
Ik ben bij een kameraad producten gaan kopen, ik heb die zijn advies gevolgd en heb volgende producten gekocht

Afbeelding

Ik ben dus van plan:
1. Auto grondig wassen met Ultimate wash & wax
2. Auto kleien met Quick clay
3. Poleren met Ultimate compound, handmatig met die ovale spons (gele zijde)
4. Glansversterker Glossworkz glaze met andere zijde van ovale spons (blauwe zachtere zijde)
5. Synthetische wax jetSeal109 met ronde pad.

Dan heb ik nog enkele krassen + steenslag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vermoed dat ik die krassen niet met de polisch weg krijg, een kameraad heeft nog Commandant staan. Vrij agressief maar daar krijg ik die krassen wel mee weg. Of iemand een betere oplossing?

Voor de rest nog opmerkingen, adviesen, suggesties,... Want ik wil er graag over bijleren :-)

Advertentie

jobcohen

Automaat

Bericht20 maart 2011, 21:42

Zoals ik de krassen op de foto kan inschatten zal je deze toch een redelijk eind kunnen wegpoetsen hoor. Helemaal weg gaat je denk ik niet lukken met de hand, maar ze zullen toch een stuk minder zichtbaar zijn.

Voor wat betreft de steenslag zit er maar één ding op: over laten spuiten. Ik laat het deze week bij mijn (eveneens zwarte) 6 ook doen want het is echt extreem. Op jouw foto ziet het er ook vrij extreem uit...

Ik wens je alvast veel plezier met het detailen van je auto. Het is echt een plezierig werk en op een zwarte boek je meestal een mooi glimmend resultaat.

We zijn erg benieuwd naar de foto's zodra je hem behandeld hebt!
zonder onderschrift

janhenduk

Automaat

Bericht20 maart 2011, 22:46

Met de hand deze krassen wegpoetsen is een onbegonnen zaak.
Dit zou je toch met de machine moet doen of laten doen.
En als je na het polijsten met de spons klaar bent zou ik deze wel goed uitspoelen voordat je de Glossworkz gaat aanbrengen.
De chemical Guys producten heb ik geen ervaring mee maar dan zou je dat ook kunnen bekijken op het Carclean forum.
No risk No fun
Huidig- Mazda 6 2.3 122kw 2007 LPG Afbeelding vanaf 21-07-2011 t/m heden
EX-Mazda 6 2.0 Citd 100kw 2003 Afbeelding vanaf 05-05-2007 t/m 12-05-2011

Frenk

4e versnelling

Bericht21 maart 2011, 00:03

Ik heb de resultaten van Commandant al gezien op een Volkswagen bus, hiermee krijg je echt veel krassen weg.
Ik vermoed dat het wel niet zo goed is voor de lak, maarja als je krassen ziet is ook maar niks.

Dus mijn plan is de krassen met commandant proberen weg te krijgen (plaatselijk), en erna de volledige wagen met ultimate compound.
Ik zal zeker foto's en uitleg geven hoe het verlopen is.
Enkel een vrij weekend vinden zal het eerste probleem zijn :-D

janhenduk

Automaat

Bericht21 maart 2011, 09:41

Commandant heb ik ook gebruikt in het verleden maar sinds 2 jaar terug actief bezig in de detailwereld en dit product is bij mij in de prullebak beland omdat dit met de huidige producten wat ik nu gebruik weinig resultaat opleverd en dit ook een product is wat moeilijk is uit te wrijven.

Ik hoop dat je de lak niet gaat verklooien want zoals ik het lees heb ik er een zwaar hoofd in.
De ultimate compound bevat geen caranuba zoals ik me kan herinneren maar meer op siliconen basis is dus als de auto moet worden bijgespoten geeft dit een zeer nadelig effect.
No risk No fun

Frenk

4e versnelling

Bericht21 maart 2011, 23:05

janhenduk schreef:Commandant heb ik ook gebruikt in het verleden maar sinds 2 jaar terug actief bezig in de detailwereld en dit product is bij mij in de prullebak beland omdat dit met de huidige producten wat ik nu gebruik weinig resultaat opleverd en dit ook een product is wat moeilijk is uit te wrijven.

Ik hoop dat je de lak niet gaat verklooien want zoals ik het lees heb ik er een zwaar hoofd in.
De ultimate compound bevat geen caranuba zoals ik me kan herinneren maar meer op siliconen basis is dus als de auto moet worden bijgespoten geeft dit een zeer nadelig effect.

Ik weet dat commandant niet goed is voor de lak, maar ik ga het toch eens proberen op de krassen.

Hoe bedoel je nadelig voor bijspuiten? Is een onderdeel moeilijk te spuiten als er ooit ultimate compound op is geweest?

Wat vind jij trouwens van de producten en het plan om mijn volledige lak in betere staat te brengen?

janhenduk

Automaat

Bericht21 maart 2011, 23:22

Ik zou je in ieder geval willen adviseren om even op het Carclean forum te kijken.
En in ieder geval niet de commandant te gebruiken.
Over de Chemical Guys producten die jij hebt kun je wel revieuws terug vinden en kunt zo ook dergelijke vragen stellen als je je registreert.
De Shampoo is op zich wel oké maar het grootste gros zou jouw ook de Dodo Juice Born to be Mild aanraden waaronder ik ook.
Deze shampoo houdt de wax in goede conditie.
Het kleisetje is wel goed om mee te beginnen.
En wat betreft de Ultimate compound schijnt hier iets van een soort siliconen in te zitten en dit spuiten onmogelijk maakt, dit heb ik ook van verschillende bronnen vernomen.
Ook voor dit kun je revieuws terug vinden.

Hopelijk kijk je even rond op dat forum voordat je gekke dingen gaat doen want het zou zonde zijn dat je de lak verklooit en probeer anders eerst op een oude deur of iets dergelijks.

Suc6
No risk No fun

Frenk

4e versnelling

Bericht22 maart 2011, 17:45

Oke, bedankt voor het advies!

janhenduk

Automaat

Bericht22 maart 2011, 17:51

Geen dank hoor.
Ik hoop alleen dat je de lak niet vernaggeld vandaar mijn reactie's.
In ieder geval suc6.
No risk No fun

jobcohen

Automaat

Bericht22 maart 2011, 21:28

janhenduk schreef:En wat betreft de Ultimate compound schijnt hier iets van een soort siliconen in te zitten en dit spuiten onmogelijk maakt, dit heb ik ook van verschillende bronnen vernomen.
Ook voor dit kun je revieuws terug vinden.

Hopelijk kijk je even rond op dat forum voordat je gekke dingen gaat doen want het zou zonde zijn dat je de lak verklooit en probeer anders eerst op een oude deur of iets dergelijks.

Suc6

Ik zou even zeer goed nadenken of je de ultimate compound wilt gebruiken! Ik heb zelf geen ervaring met dit product en kan ook zo 1-2-3 niks vinden over nadelige gevolgen voor overspuiten, maar pas goed op. Het zou vervelend zijn als je dit product gaat gebruiken en over een tijdje je steenslag wilt laten wegwerken, en dat de lak dan niet goed zou hechten.

Zoals janhenduk al aangaf kan je ook eens rondkijken op het carclean forum, of eventueel de eigenaren van carclean om advies vragen mbt Ultimate Compound en evt. gevolgen voor overspuiten..
zonder onderschrift

Frenk

4e versnelling

Bericht22 maart 2011, 21:38

Spuiten van de bumper zou ten vroegste volgend jaar zijn, of nog later..
Zou het dan nog een probleem zijn als ik nu éénmalig met ultimate compound werk? Omdat ik handmatig ga poleren is mij ultimate compound aangeraden..

janhenduk

Automaat

Bericht22 maart 2011, 22:01

Vraag het zeker even naar bij Carclean.
Zij komen zeker met goed advies en zien niemand als concurent, iedereen wordt gelijk behandeld.
No risk No fun

Keer terug naar Verzorging interieur/exterieur